Mantar Soslu Spagetti (Italyan Usulü)

23:07 by

 
Uzun bir tatil yaptıktan sonra ilk tarifimi yayınlayım dedim.
Tatil Ege'de başladı, Karadeniz'de bitti. Arada Ankara'da düğün-dernek bile kurduk.
Ayrıntılarını uzun uzun yazacağım. Bugün çok beğenilen ve özel istek üzerine acilen yazdığım tarifimizi paylaşıyorum.
 
Sevgiyle kalın...
 
Malzemeler
1 paket yassı spagetti (Ben Filiz'in yumurtalı yassı spagettisini kullandım.)
1 paket krema
1 çay bardağı süt
yarım kahve fincanı sıcak makarna suyu
500 gr. yıkanmış, doğranmış mantar
3 diş sarımsak
1 küçük doğranmış soğan
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi 
karabiber
tuz
Kişniş veya fesleğen (Ben koymadım)

Hazırlanışı
Makarnamızı paketin üzerindeki tarife göre haşlayalım.
Makarna haşlanırken sosunu da hazırlayalım ki sıcak sıcak servis edebilelim.
Tereyağ ve sıvıyağını birlikte tencereye koyalım, hafif ısınınca dövülmüş sarımsakları, soğanları ve mantarları içine ilave ederek kavuralım. Kavrulurken ısının yüksek olmasına dikkat  edin ki mantarlar sulansın ve kendi suyunda pişsin.
Kavrulan mantarların üzerine krema, süt, makarna suyu, karabiber ve tuzunu ekleyelim. Beraberce 5 dakika daha kaynasın ve kaşarın yarısını da ekleyerek sosun altını kapatalım.
Haşladığınız sıcak makarnayla sıcak sosu iyice karıştıralım.  Kaşar peynirinin kalan yarısını ise makarnayı genişçe bir servis tabağına aldıktan sonra üzerine serpelim (isterseniz bu aşamada üzerine kişniş ya da fesleğen de serpebilirsiniz) 
Unutmadan ekleyeyim, sıcak sıcak servis yapın...

Afiyet olsun...


(Ben tarifte kendimce küçük değişiklikler yaptım. Orjiinal tarif Nurlu Mutfakta, tarif için tekrar teşekkürler...)
 

0 yorum:

Yorum Gönder